onsdag 28 december 2016

Uppvärmning, Ada-style

 
Såhär värmer alltså jag upp inför knäböjen och marklyft, till mitt topset som brukar hamna på 80%1RM vad gäller de konventionella lyften (inte kronlyft eller box squats alltså).

That thumbnail, though.


Kinda not at all särskilt mycket uppvärmning. Eller jo, liksom, men enbart genom att utföra de rörelser jag faktiskt ska utföra (om vi bortser från rörelsen det innebär att ta på sig knävärmarna, en rörelse som gör mig svettigare än själva arbetsseten!). Och visst ja, det bör även nämnas att jag cyklar till gymmet och att det nog gör mycket för att jag ska kunna komma igång så pass effektivt med min träning som jag gör. Det är för övrigt en anomali att jag kör knäböj utan bälte, även när jag gör annat än narrow stance, en anomali jag inte kan förklara i klippet då jag inte minns mitt resonemang där. Sometimes it just so happens att jag vill göra livet ännu svårare för mig själv. Other than that there's not much to say. Kanske bör jag förklara varför jag blåser en massa på golvet innan jag marklyfter? Jo, det är för att jag kan bli galen på alla små gummibitar eller vad det är för något som ligger och skräpar på golvet. I och med att jag lyfter i sockiplast så känner jag dom väldigt lätt under fötterna, något jag helst inte gör då dom stör min koncentration. Because princess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar