måndag 26 september 2016

V37/38 - just plain old training

Gudars vad snabbt tiden går ibland. Träningen går la som den ska. Jag tränar sex gånger i veckan, men med samma volym som innan, vilket innebär att jag tar marklyftspasset jag delade upp på två dagar innan på en dag, vilket inte är något större problem. Och så fuskar jag lite med assistansövningarna då, när jag väl är igång. Men ja, jag kör cardio, så då får man vara lov att vara lat. Särskilt när man springer i trappor under natten, som jag gjorde i helgen.


På det stora hela så ändrar jag om lite här och där i programmeringen för att få den att fungera bättre. Det verkar som att box squats på 10% högre vikter än min vanliga squat inte är särskilt svårt, exempelvis, varpå jag numera kör på 15% högre vikter. Jag kör även fler box squats än tidigare, där 1/4 av alla narrow squats är box squats. Sen tänkte jag även köra 1/4 av mina bänkreps med slingshot (storlek XL som brukar finnas på klubben), på vad som för tillfället också verkar vara 15% högre vikt. På det stora hela har jag gått in för det här att köra partial reps på tunga vikter, typ. Vilket dock inte innebär att jag enbart kör på det sättet, då djupet på mina övriga knäböj ser bättre ut än någonsin, trots att jag åter igen har smalnat till min narrow stance.


Greppträningen har jag påbörjat rejält, och jag försöker köra mina vanliga sumos med tyngdlyftningsstång då den är svårare att hålla än SL-stängerna. Förutom det så har jag även hållit i tunga hantlar/stänger och kört lite mindre finger/grepp-övningar as well. Konstigt det där bara att när jag står med 130kg marklyft i utsträckt läge så är det rumpan som ger upp snabbare än greppet! Jag är van vid den sortens konstigheter, dock. Som att plötsligt få träningsvärk i innerlåren och inte fatta varför. Men sen så slår det mig - fucking spinning. Hurts like a motherfucker. Let's keep on doing it, shall we?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar