torsdag 10 november 2016

Nyhet/Artikel - Glädje i landstinget efter att ha fått rätt mot abortvägrande barnmorskan

 
Ett annat utslag hade krävt radikala förändringar. Nu kan Sörmlands landsting pusta ut.

Länk.

Jag är för abort. Tänker jag. Ändå kan jag inte riktigt dela landstingets glädje i detta fall, eller muster politiskt jävlaranamma för #czarnyprotest. Jag bryr mig liksom inte. Allt jag bryr mig om är mina egna barn och de sätt jag kan förbereda mig på för att kunna vara den bästa mamman possible för dom. Jag har fått någon slags reverse förlossningspsykos, en baby fever som får mig att bli en bättre och mer ansvarstagande person. Det börjar med cykelhjälm och mer frekventa samtal med Gud, but I do wonder where it ends. I slutändan kanske folk, eller jag, inte ens kommer känna igen mig. Äsch, önsketänkande, även om det är läskigt önsketänkande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar