måndag 9 maj 2016

Veckans träningsklipp - vecka 18

Förra veckans vecka (obvs) har bestått av väldigt lite volym och väldigt mycket hungerskänslor. Jag har under min deffperiod haft två cheat days, en som jag nämnt tidigare i form av buffédag, och en som jag hade förra veckan som bestod av massa lösgodis. Bortsett från dessa dagar så har jag gått runt och varit konstant hungrig alltså, och känt att det har bothered mig väldigt mycket på ett sätt det inte gjort förr i tiden. Riktigt psykologiskt påfrestande liksom, till den graden att jag börjat småhoppas att jag inte kvalificerar till SM och inte kommer behöva hålla mig borta från mat i ytterligare en månad. På det stora hela har jag likväl misslyckats med att gå ner mer i vikt än vad jag gjorde den första veckan, och numera väger jag runt 61kg, och aldrig mindre än 60.8kg (på morgonen). Det känns lite väl tajt. Och det känns först och främst väldigt konstigt med tanke på hur mycket jag lider och hur hungrig jag är. För lidande = progress?






Tävlingsveckan, dvs denna vecka, kommer bestå av ännu mindre volym, men förhoppningsvis inte lika mycket hungerskänslor. Jag kommer de närmaste två dagarna minska kaloriintaget med ytterligare 500kcal då 2700kcal verkar vara för mycket för mig för att gå ner i vikt just nu. Jag kommer bara träna två dagar denna vecka och resten av dagarna kommer jag att spinna eller dylikt. Tre dagar innan tävlingen kommer jag käka normalt (åtminstone vad gäller det totala kaloriintaget) och fortsätta med lite lätt spinning. Så får jag hoppas det hela löser sig. Ska spela volleyboll på lördagen och dricka väldigt lite vatten så jag får se hur pass uttorkad jag blir, och hur jag kommer må av det hela. Hoppas på fortsatt bra väder i alla fall.


Veckans träningsklipp består av the usual och speed work med 15kg-kedjor och incline military press (vafan alla gör den ju så nu gör även jag den). Fokus denna vecka har varit på att komma ner långt och snabbt i böjen och att göra saker explosivt överhuvudtaget. Kommer försöka ha fokus på detta alltid från och med nu. Vid 3:52 kan man även se mina nya shin guards - sååå roooosa, så kawaaaiiii! ^^ Det sista klippet i videon är från söndagen en vecka innan tävlingen då vi tränade med domare och allt för att få in vanan inför tävlingen. I mitt träningsschema stod det att jag skulle köra vanlig squat och inte narrow stance, så det fick bli 80% med vanlig low bar squat. Bra djup, bra speed, me like.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar