tisdag 14 juni 2016

Vecka 23 och different kind of fuskgains

Ok, så jag har fuskat liiitegrann. Jag har inte hållit mig till the designated 3700kcal/dagen utan oftast käkat något mer, för att jag varit hungrig, för att jag tröstätit, osv, eller ja, mest för att jag varit hungrig och tröstätit faktiskt. Och har använt mat som ett försök att dämpa ångest. Well, it kinda works, matkoma, you know, so no judging! Men trots att jag käkat kanske 4100kcal om dagen så vägde jag 63kg på morgonen idag, och detta efter att ha käkat 4 portioner havegrynsgröt på kvällen innan jag la mig. Likväl är det ganska läskigt att se 65kg stå på vågen på kvällen. Fortfarande känns det konstigt. Kanske svårt att relatera till, men tydligen har det där att väga runt 50kg varit en stor del av min självbild. Det är ju inte som att jag försökte väga lite, men det blev ändå något jag var stolt över antar jag. Det var nog ganska dubbelt - något att vara stolt över för att jag skämdes lite för det. Att vara spinkig liksom. Och nu är det läskigt att det står 65kg på vägen, samtidigt som det är roligt att väga mer än barndomsvännen som hela tiden går i tankar på att bulka men inte riktigt tar tag i det.


Förutom mat och skit så har jag mest reagerat på att volymen varit så himla liten förra veckan. Och den var ju inte liten, liksom, snarare precis så stor som den alltid varit tidigare när den varit som mest, men det känns bara så annorlunda när jag tränar sju gånger i veckan jämfört med fyra eller fem. Imorgon ska jag maxa, och då har jag sänkt volymen ytterligare i helgen och skippat assistansövningarna denna vecka helt och hållet. Likväl har jag lyckats få min ankel att ömma, och jag vet inte riktigt varför. Det gjorde ont efter min tidningsbärarrunda för en vecka sedan, mest i den vänstra ankeln då, men smärtan har inte försvunnit efter det, och för nån dag sedan bestämde jag mig för att stretcha och massera skiten vilket bara gjort att smärtan blivit större. Kanske har inte mina tunga böj-utgångar hjälpt direkt. Och all böj-volym överhuvudtaget. Nå, jag har i alla fall börjat käka antiinflammatoriskt och har även bandagerat för att ge ökat stöd i vardagen då jag får ont när jag svänger för häftigt och för att jag överlag har ganska så häftiga rörelser/är absent-minded vilket innebär att jag kommer göra rörelser som gör ont trots att dom gör ont helt enkelt för att jag inte tänker på det. Kroppens egen re-conditioning - fail.


Onward till veckans träningsklipp!


Right off the bat kan ni höra mina försök att låta som Isabella von Weissenberg. Det har gått bra, om än gjort lite ont i halsen. Behöver nog lära mig sjunga och prata OCH skrika med magstöd alltså. Sen går vi vidare till en bänkpress som låter mer som en underwhelming orgasm, för att återgå till den tysta och lätta good morningen. Then this idiot is back at it again, med mer grymtande. Ooh, ooh, Volbeat i bakgrunden! Efter det har vi en squat som inte är tillräckligt djup, följt av superhorisontella pulldowns och lite mer underwhelming orgasmer. Sen är det ännu mer questionable depth (vafan är det som händer?), några squats med bra djup, och sedan en icke-squat utan djup överhuvudtaget i form av 200kg utgång. Det var tungt, men inte lika heavy som att marka och slå i golvet så hårt att kameran flyttar på sig och slutar filma en.

That's all for this week!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar