onsdag 22 juni 2016

Vecka 24 - massa rekord och sista deffen på väldigt länge

Deff påbörjad! Såhär ser min döva programmering ut:

Protein
4dl Whey (P120, C8, F8, 600kcal)
=P120, C8, F8, 600kcal
Fett
40g Rapsolja (F40, 350kcal)
=F40, 350kcal
Middag (1p)
67.5g Bönor/Linser (P13, C30, F1, 200kcal)
200g Grönsaker (P8, C6, 50kcal)
=P21, C36, F1, 250kcal
Basmat
80g/2dl Havregrynsgröt (P11, C40, F6, 275kcal)
80g/2dl Havregrynsgröt (P11, C40, F6, 275kcal)
150g Pasta (P15, C110, F2, 525kcal)
=P36, C250, F10, 1250kcal
=P178, C234, F60, 2375kcal

Den ser annorlunda ut jämfört med tidigare deffar. Mindre nyttig, antar jag. Består av mindre grönsaker och bönor och av mer pasta och vasslepulver. Vi får se hur det går och känns. Bara denna vecka kommer ha någorlunda mycket träningsvolym, medan de två veckorna efter det kommer vara pisslätta så min träning kommer inte påverkas av mitt dietande. Och ja, att skippa frukosten är guld värt för aptitreglering resten av dygnet. Har faktiskt prövat att få i mig några portioner vassle på fastande mage för att försäkra mig om att proteinsyntesen hålls igång, och det har inte påverkat min aptit vilket jag är glad för.

Veckans träningsklipp!






The grunting's coming along, som ni alla kan höra, först i marklyftet och sen i massa jäkla squats. Sen kommer lite incline becnhes, som en slags tyst hissmusik inför maxdagen, där jag misslyckades med både 135kg och 140kg böj, men lyckades med massa annat. Vad sägs om bänkpress 72.5kg och sedan 75kg? PR med 5kg, efter ett år av stillastående. Det här kan bero på tre saker som varit annorlunda dom senaste månaderna jämfört med förr: 1) bättre träningsprogram (tränar varje dag) 2) "bättre" teknik (lägger stången på bröstet snarare än sternum, trots att man "inte ska" göra på det sättet), och 3) har halverat bänkvolymen. Det är väl bara att keep going med det här då. Efter bänken kommer en mark på 167.5kg som ser ganska lätt ut vilket innebär att jag förväntar mig slå rekord på SM med 2.5kg eller 5kg. Efter marklyftet körde jag en bred squat på 120kg för att veta hur jag ska beräkna intensiteten när jag tränar, och detsamma gällde frontböjen på 100kg. I båda lyften kändes det som att jag kunde ta mer, särskilt med tanke på att jag var mitt inne i en träningscykel och redan har maxat en jäkla massa lyft. Överlag en jävligt bra vecka, alltså.

Min plan för den närmaste tiden är mest att stå lite bredare än supersupersmalt för att mer konsekvent nå godkänt djup på tävling. Måhända blir jag lite svagare, men ja, jag vill helst bara inte bomma på SM, vore ju jävla pinsamt. Som det ser ut nu tar jag förmodligen 125kg med sumoböj, 125kg med vanlig lowbar-böj, och runt 135kg med supersmal böj. Får se vad det blir med den nya smalböjen då, på träningen känns det bra i alla fall. Vad gäller marken så har jag tagit in fötterna ytterligare där och således flyttat min sticking point till lockout snarare än marken, som man kan se på videon då vikterna flyger upp. Sen var lockout inte så jobbigt som det ser ut, även om det ser väldigt stiff-leggigt ut. Well så länge jag gör framsteg så.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar