tisdag 28 juni 2016

Vecka 25 - viktnedgång och träning

Min våg är sönder, men jag käkar numera 2100kcal/dag så jag torde ju gå ner i vikt och ska även låna våg för att bekräfta det här. Bortsett från det så har jag varit fruktansvärt dålig på att filma min träning och har egentligen bara två klipp att bjuda på, från samma dag då den var ganska extrem. Jag har hittat ett ganska bra sätt att hantera hungern och som även fungerar någorlunda energi- och träningsmässigt, nämligen att träna fastad (well, sans the whey) och käka frukost först vid kanske tre på eftermiddagen. Det här funkar bra när jag inte har ett jobb, liksom, och även träningen fungerar förvånansvärt bra, även på dagar när jag börjar ett eller två på eftermiddagen. Well, det som gör att jag klarar av det någorlunda är ju mitt intag av kaffe från kaffeautomaten på Crossfit Malmö. En dag fanns det inget kaffe kvar. I slutändan gick det väl bra, men det var ju inte lika kul om man säger så.


Klarar jag av att bänka 65kg så pass lätt som jag gjorde, mitt i deffen, fastad och utan kaffe klockan två på eftermiddagen så ser jag optimistiskt på SM, dock. Och visst ja - bälte. Det har jag börjat använda efter att ha sett Erik, en av dom från klubben som också har en liten liten medaljchans på SM, använda det. Och fasiken det hjälper faktiskt mot ryggsmärtan jag får efter att brygga för mycket! Det känns som att jag får till en bra brygga även med bälte, så jag är nöjd över att ha upptäckt det här. Nu kanske jag faktiskt vågar mig på 77.5kg med en grym brygga på SM utan att behöva oroa mig för hur många kilon det drar av på min marklyft pga ryggsmärta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar