måndag 2 januari 2017

Morphin blogguppdatering

 
Allt handlar inte om gud. Likväl vill jag fokusera väldigt mycket på det andliga just nu, här på bloggen, och på annat håll. Det är lite som med normkritik - det är svårt att få för mycket av det för att hela världen i övrigt är så, tja, normal. Alltså om jag får för mig att leta upp filmer med fler kvinnor så kommer inte jag plötsligt få någon slags skev feminazi-bild av världen för jag kommer bli matad med patriarkat och heteronorm och män i tid och otid så fort jag öppnar ögonen (och faktiskt förmodligen även i mina fullt normalt normativa drömmar). På samma sätt behöver jag anstränga mig för att få in det spirituella i mitt liv, konstant, för att mitt liv är så väldigt icke-spirituellt. Jag går upp, fixar mat, borstar tänder, jobbar, tränar, ja går hela dagar utan något spirituellt om jag inte anstränger mig litegrann, stannar upp i det hela, eller skapar rutiner för det andliga. Därför funderar jag på att fortsätta skriva om saker som känns aktuellt för mig just nu, på den här bloggen, även om det inte har något med träning att göra. Vad är alternativet - att jag skriver i min "miscellaneous-blogg"? Att jag startar en ny? Att jag inte skriver på nätet? Inte skriver alls? Äh. Vafan. Saker får väl vara lite dirty ibland helt enkelt. Things change, morph, så då får väl även denna blogg göra det.


Jag vet inte i vilken utsträckning jag kommer skriva här om vare sig träning eller något annat, egentligen, men i stunder då jag mår lite bättre får jag ju mer lust att ta tag i dom inlägg jag börjat skriva på redan, än att faktiskt träna, exempelvis. Många av dom inlägg jag påbörjat handlar mer om trans och filosofi ändå, snarare än träning. Många av dom inlägg jag redan publicerat också, för den delen. Anyhow. Nu minns jag knappt vad det är jag ens har skrivit om här på bloggen den senaste tiden för att jag varit så jävla deprimerad and out of it, but just in case I forgot to write about it - I'm off testodämpande och ska vara det i någon månad nu för att lämna in mer könsceller. Because biological babies. Vi får se hur det kommer att gå. Mostly I just want this year to be over already, med allt som har med transitionen att göra i form av att sluta med testodämpande och vara rädd att det är i onödan då jag ändå är infertil, sedan börja och vara rädd för att bli deppig igen, all jäkla laserbehandling, underlivskirurgi, osv. Like could I just have this done like ten years ago already?

Det blir nog inte mer så just nu. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar