onsdag 18 januari 2017

Some Gospelfest 2017-textstuff


Tanken är ju att jag ska vara med en massa körer, bland annat St Matteus Gospelkör, på lördag, och sjunga på Gospelfest 2017 på Malmö Live. Låtarna som vi ska sjunga kommer jag således spendera en hel del tid med, och vi ska nog fortsätta att sjunga på en del av dom under våren i kören jag är med i. Det roliga med en kör är att faktiskt sjunga...


... men jag tänkte det vore skoj att dra lite random tankar här på bloggen om några av textraderna i dessa låtar. First up -

Why don't you try Jesus for yourself?
Once you do you won't try no one else
 - Feel Good (Leonard S. Scott)

Now to put it in rhyme: once you try the Jesus, there ain't no other way to please you's. Eller med andra ord -


Sometimes I'm like the otter, and sometimes I'm just a party pooper. Onward!

Wait on the Lord and be of good courage
and the Lord shall streghten thy heart
For he may not come just when you want Him
but the Lord is right on time
- Wait On The Lord (Patrick Love)

Complementary dikt:

Jag vill så gärna se er igen
känna era själar mot min
Jag vill så gärna be för er
be för ett återseende
Istället ger jag mig själv till Gud
ber för det jag behöver, snarare än vill
Gud svarar, men jag hör er ej 

Det verkar som att
vi ska ses en annan dag


Man får helt enkelt hoppas på att "It is his will that ev're need be supplied" (I Need You To Survive, David Frazier). Man kan även slippa hoppas, om man så hellre vill (men egentligen inte är vad man behöver).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar