tisdag 17 januari 2017

Snippets of Destrier


 
Jag har lyssnat mycket på Agent Fresco's andra album, Destrier, sedan jag upptäckte dom i samband med att dom var förband till Katatonias senaste konsert i Malmö. Jag har även lyssnat en hel del på texterna, som berört mig djupt, men aldrig i sin helhet, utan enbart lite här och där, som sig brukar när det kommer till låttexter och min uppskattning för dom. Som att jag hör en rad eller två och känner ja, ja, för fan, och så kommer det en rad till och jag bara, vänta, va? Därför tänkte jag att det vore roligt att helt enkelt skriva ihop en text av snippets från Destrier-skivan, för att se om det kunde bli något av det hela. Det är ett konceptalbum som handlar om död och förlust (cancer och sångarens pappa, specifikt, om jag minns hans mellansnack korrekt) (EDIT: nä, det var tydligen deras första album som handlade om det!), vilket lämpar sig väl för att rekonfigureras till att bli en text om saknad, which is where I'm at right now. Jag har prövat göra en sång-medley av det hela, men nä, då skulle jag nog behöva spela något instrument för att göra övergångarna mer smooth, which I cannot. Jag är fjättrad vid texten, so text it is. Åh, also - länkarna är till låtarna som textbiten som föregår en länk är hämtade från.


Be the end of heartache…
Be the end of heartache


We both belong to longings of past
Can you see the pyre below?
I’m far away
Treading a path I’ve made
And it’s laid with stones of fallen love
I need to feel and to make atonement
Before coming home,
We’ve all lost love
Words would be withered without you
Wait for me
You know I’m keeping you all inside this light of mine,
You are mine and I am yours.

Carry me
Now, more than ever
Thin are breaths of crimson air,
Own me for this night
Hold me close tonight
Loneliness has only shown me I can’t let you go,
I can't let you fall asleep
Keep your eyes on me,
We no longer let us love
So linger
Be the ember
Anew us.



________________




Bonus bit:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar