onsdag 4 januari 2017

Transkultur - Tre låtar gjorda av transpersoner

 
Ett skepp kommer lastat med en låt från Ryan Cassatta, en ickebinär person, och två från transkvinnor, Ataru Nakamura och Our Lady J. För att det är inspirerande med transpersoner #doingstuff, och för att jag finner dessa låtar fina. Särskilt inspirerande för mig är transkvinnor som sjunger och låter på något annat sätt än det typiskt manliga. Även om Lady Js låt är min favorit av dom tre, och hens röst på den onekligen är spännande, så fascineras jag nog likväl mer av Ataru Nakamura, som kör både enka och pop och gör det riktigt jävla grymt. När jag nu går till min röstpedagog har jag två saker jag kan säga: 1) make me sound like a dyke, och 2) make me sing like Ataru Nakamura. Fan vad fett det vore att kunna sjunga som henne, med kraft, with a tinge of masculinity, men likväl kvinnligt. Fett också att må tillräckligt bra för att börja längta efter att gå hos röstpedagogen.


Låtlista:
 

Ryan Cassata - Soda Cans

中村 中 / 友達の詩

Our Lady J - WE STAND

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar