måndag 9 januari 2017

Shoutot - Debunking Psychological Diagnoses and Theories about Transsexual and Transgender People (Julia Serano)



This page compiles all of my articles, essays, speeches, and other pieces that I have written related to, or which challenge, psychiatric, psychological & sexological theories and diagnoses regarding trans people.

Länk.

Vilken jävla resurs alltså. I'm not even gonna begin att börja göra någon slags sammanfattning av Seranos transgrejer, förutom möjligtvis i form av någon slags kommentar till Whipping Girl, i framtiden. Hon är en sån där person som kan få mig att tänka att oh well, jag borde nog sluta skriva om vissa saker helt och hållet för att det finns någon annan som gör det bättre än mig. Vilket ju är bra, för då kan jag indulge i det som jag spontant känner för att skriva om, vilket oftast inte är sunkiga teorier om transpersoners alleged perversion. Yay for me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar