onsdag 27 juli 2016

1 Year HRT - Male to Female Transition Timeline Video


När jag fick för mig att även jag skulle göra en transitionsvideo så förstod jag att jag ville göra något annorlunda. Delvis out of necessity, för att min transformation är så långt ifrån de transformationer på youtube som trollbundit mig och miljoner andra genom åren att jag bara mår dåligt när jag jämför mig med dom, delvis för att det är spännande att bryta mot (transkvinno-)normer, och delvis för att jag tycker det är intressant att se hur det faktiskt gått för mig att satsa på att bli starkare under detta första, kritiska år av hormonbehandling. The verdict is out - jag har onekligen blivit svagare, men my being svagare är inte särskilt synligt för att 1) jag har gått upp i vikt 2), för att min teknik blivit mycket bättre, och 3) för att jag tränar bättre än någonsin. Alltså shit kolla bara på hur beng min bänk såg ut förr - det är ett jävla mirakel att jag fick upp mer än 70kg när det såg så hemskt ut. Egentligen är det mest marklyftet som tekniken inte förbättrats nämnvärt i, och där har jag ju inte slagit personbästa på över ett halvår, trots att jag numera väger mer. Eller fan, kanske har tekniken förbättrats - jag har ju i alla fall experimenterat en hel del det senaste året, så min kunskap vad gäller mitt eget marklyftande är mycket större nu, så även om jag fortfarande är osäker på vart det kommer landa så känner jag mig säkrare på det stora hela - skillnaden jämte de två andra lyften är väl den att jag kände mig ganska säker på marklyftet även för ett år sedan.

Nå, nu har det gått ett år och en video är på sin plats. That is all. Nej, vänta, en sak till - videon är "unlisted" och kan inte hittas på youtube utan direktlänk för att jag inte är redo att komma ut för min familj och brukar skicka dom videos vilket innebär att dom ser alla videos jag lägger upp på min kanal. It is what it is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar