tisdag 17 oktober 2017

POLYPTYK - Kroppsfixering gånger tre



Min första polyptyk kommer handla om kropp, och då min egen, primärt. Det faktum att den första polyptyken bland många jag har planerade inför framtiden avhandlar things of the flesh betyder inte att det är en indikator of things to come - snarare tvärtom. Jag startar serie-skrivandet med att lägga fokus på träning och kropp bakom mig - at least for the time being. Jag har nämligen mycket jag vill skriva på bloggen, och jag tror det polyptykiska skrivandet kommer vara ännu ett steg närmare den sortens skrivande jag kommer trivas i, ungefär som Knausgård fick skrivardjävulen i sig, blev super-produktiv (and känd, incidentally) först när han upptäckte den form under vilken han skrivit alla sina texter dom senaste tio åren, nämligen den korta, prosaiska, och självbiografiska essän. Liksom Knausgård förstår jag när jag är något på spåren, och när det således är dags att även byta spår, och växel, för att låta det nya ta form - hence the (in aftermath, I'm assuming) curiousity att jag börjar vad som verkar vara min egna, primära, skriv-böjning, med att liksom säga farväl till det gamla. Rest assured, jag kommer fortsätta träna även i framtiden, och jag kommer kanske även i perioder obsessa över dieter och dysfori och #thinspo och allt det där, och jag menar jag har flera projekt som är direkt relaterade till kroppen; bodybuilding av röven; mitt framtida "idrottsliga" åtagande som är dans; underlivskirurgin (yeah maybe I'll spare you the details of that one) - men jag tror likväl att jag när allt kommer till kritan så blir det annat jag kommer vara intresserad av att kommunicera på min blogg. Fokusera mer på romans och orerande utifrån mitt utvecklande av animus, exempelvis, because babes - gotta catch them all. And thus, without further ado, say hello (and goodbye) to my little friend - kroppsfixerings-polyptyken.


1. Fasta/Bantning

2. Dem unhealthy body ideals

3. Being (workout) toward-split (and less APT)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar