onsdag 26 april 2017

Min stash




Jag har tagit sååå himla många olika slags kosttillskott genom åren. Sammanlagt har jag lagt ut närmast 75000kr på det hela, vid det här laget. För en stor del av denna summa ligger väl grundbulten protein, som jag ju lagt kanske 3500kr/året på i 6-7 år nu, vilket bara det blir runt 20000kr. Men sen har jag ju även lagt massa pengar på ZMA, vitamin D, fiskolja, kreatin, koffeinpiller, BCAA, mm, under flera års tid. Där har vi nog en del pengar också, jag menar med tanke på att jag tog BCAA 5-7 gånger i veckan och en portion kostade 6-7kr, well - 40kr/veckan, 160kr/månaden, 2000kr/år, osv. Idag tar jag enbart kreatin, vitamin D, fiskolja och vasslepulver (kaffet kanske ska räknas in där också, i och för sig - det blir ju inte mindre av ett kosttillskott för att det är i flytande form eller för att folk använder det av andra anledningar än för att prestera bättre på träningen). Idag tar jag även mindre av typ allting, förutom koffein, vilket gör att kostnaderna hålls nere. Men jag har tagit typ jättemycket av typ det mesta - 5000mg fiskolja/dagen, 3dl vassle, 10g kreatin, osv. För att jag hade läst att det var bra (eller åtminstone inte skadligt) någonstans, som på leangains, och för att tanken på att ta mycket av någonting har varit eggande för mig and part of the things that kept me going.


En period så googlade jag fram varenda preparat som någon någonstans på the interwebz påståd hade hjälpt mot kroniskt trötthetssydrom, fibromyalgi, depression, utbrändhet, ångest, eller hjärndimma, and then I proceeded med att köpa in och pröva said preparat. Men ingenting hjälpte, inte någonsin, inte ens det minsta. Jag tror inte ens att jag vid något tillfälle faktiskt fick för mig att något hjälpte, och sedan fick omvärdera mitt omdöme om ett preparat när jag upptäckte att det mest var en tillfällighet att jag mådde bättre i samband med intag av det. Där vissa verkar ha hittat något som magiskt hjälpt dom ur värsta fucking depressionerna eller utbrändheten, må det vara i form av antidepressiva, en diet, eller ett specifikt ämne/preparat, så verkar jag helt enkelt ha lucked out, och snarare tvingats till att i någon mån ge upp mer och mer. Inte LCHF heller? Nehe. Rosenrot då? Det funkade för hon den där skådespelaren ju. Inte det? Ok, då letar vi väl vidare. Till slut borde man ju för fan åka på placebo om inget annat, which I would have been happy to take and just run like hell with - dignity be damned.


Det här är några av alla preparat jag testat: Leucin, Glutamin, Citrullinmalat, Taurin, D-Ribose, Ginseng, Ginkgo, Rosenrot, Doctor's Best, Glucosamine Chondroitin, Spirulina, MSM. Vissa av grejerna har jag tagit för att bli starkare (jag har till och med tagit preparat som sägs höja testosteronnivåerna, exempelvis tribulus terrestris), men ganska många har jag tagit för att jag inte ville vara så fruktansvärt trött konstant. Ett tag gav jag mig även in på smart drugs, i form av racetams, L-theanine, sånt. I barely remember myself vad exakt jag prövade, utan minns mest en spännande sensation jag hade i huvudet när jag ett tag körde en fettförbrännare som hade i sig något spännande amfetaminliknande preparat som ledde till en känsla av att min hjärna var crackling, inte helt olikt det där godispulvret som makes one do foamy at the mouth, only, you know, in my fucking head.


What a trip it's been. I princip det enda preparat I'm still jonesing to try är dom preparat som ges till folk med ADHD, och i vissa fall folk som är väldigt trötta, which is where I come in. Ingen läkare har velat skriva ut det där till mig, dock, so I'm still waiting. Kanske borde flashbacka fram skiten istället. You can hit me up, know where I am, yeah? Annars får jag väl fortsätta med östrogenet mest, som jag älskar, både effekterna av, och själva känslan av att smörja in mig själv med något som känns som feminine essence itself. Grow, ass and thighs, grow, my darlings!


Bonus meme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar