tisdag 12 april 2016

Bänk - efter överbelastning och med ny teknik

Jag var öm i min rotator cuff ett tag där, innan Martin Rosell som har rehabat flera styrkelyftare på Malmö Lyftarklubben tog tag i mig och klämde på mig och jag sa aajj ajjj aaaajjj aaaaajjj aaaaaaaaaaj varpå han sa att jag skulle sluta bänka i en vecka helt, knarka antiinflammatoriska och sedan klämma skiten ur vissa muskler där vid armhålan med hjälp av en boll. Så detta gjorde jag, och det blev bättre efter ett tag, och egentligen först när jag började foamrolla/ballrolla vid armhålan. Det gjorde ont, men gjorde att det gjorde desto mindre ont när jag sedan började bänka med seriösa vikter igen. Så här får ni ett klipp på mitt första seriösa bänkförsök efter tio dagars uppehåll (57.5kg x2) och sedan ett klipp ungefär en vecka senare efter att jag har upptäckt att jag kan ha benen ut åt sidan istället för bara rakt fram för att få en mer stabil grund och vad som faktiskt i klippet även ser ut som en större brygga. Vikten är även här 57.5kg, och jag har sedan överbelastningen börjat köra fler reps som ser ut som det i detta klipp, dvs reps som inte är tävlingsgodkända (där måste man vänta med vikten på bröstet/sternum i ett par sekunder innan domaren ropar "press!"), helt enkelt för att det belastar väldigt mycket på axlarna. Jag körde varenda rep som om det vore tävling dom senaste månaderna för att jag skulle få in rytmen och inte känna mig så osäker på framtida tävlingar, men nuförtiden kör jag mest några få tunga reps/träning med tävling i åtanke.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar