lördag 30 april 2016

Veckans träningsklipp

 
Denna vecka prövade jag på att träna på Muscle Zone, ett gym med både maskiner och magnesium. Har inte sett den kombon förr, faktiskt. Men det var najs, fick träna med två styrkelyftande damer också som visade mig hur dom tränar. The more you know. Förhoppningsvis kan detta leda till att jag kommer ändra om hur jag kör assistansövningar i framtiden. Få lite struktur på det hela, eller åtminstone vara mer självsäker på att det jag gör faktiskt är vettigt.

I klippet så ser ni mig göra boxböj med band, pause squats på 80kg, leg press på 100kg, stiff-legged marklyft på 95kg där mitt grepp tar slut (skyller på att stången inte var styrkelyftsstång), "vanliga" squats på 106kg (I told you I was gonna lift weird numbers from now on!), lite höftstretching för bänken, 60kg bänkpress, och så marklyft på 135kg eller något sådant. Onward! Börjar känna av deffen trots den låga träningsvolymen. Ska bli skönt att gå tillbaka till att inte vara mer eller mindre konstant hungrig, faktiskt. Har inte alls kommit in i den där känslan av att det faktiskt kan vara ganska skönt ändå att svälta sig själv, istället sitter jag mest och tänker på spaghetti. Mm, spaghetti...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar