söndag 10 april 2016

Förkyld - igen

 
Jag är förkyld, för tredje gången dom senaste tre veckorna. #inferiorgenetics? Jag skyller åtminstone just detta specifika utslag av sjukdom  på att jag stressar mycket, sover lite och tog penicillin typ varenda gång jag blev förkyld när jag var liten. Eller det kanske bara är dåligt på aggregerad/samhällsnivå, för att bakterier blir resistenta efterhand i generalpopulationen? Hur det än är med den saken så blir jag förkyld ofta och vare sig generna eller min mammas inte alltid så bra sätt att försöka ta hand om mig är något jag kan påverka. Det jag kan göra är att stanna hemma och vara grumpy cat. Ta hand om mig själv med mycket te och det nyaste Baldur's Gate som jag ju måste ge en chans nu när Chris Avellone gett sin tumme upp och David Gaider har joinat teamet för att skapa vad vi rimligtvis kan anta blir Baldur's Gate 3. Jag kan även bestämma mig för att gå och träna imorgon, för att det imorgon är en ny vecka och därmed en helt arbiträr (om än gemensam) tidpunkt att använda för att glömma det som varit och ta nya, fräscha tag - och nya dåliga beslut, som att träna med förkylning i kroppen.


So yeah imorgon händer det grejer (träning), i form av inget särskilt spännande eller extraordinärt men likväl mer spännande än att inte ha grejerna (träningen) hända. För man kan ju inte bara träna absen hela dagen lång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar