tisdag 23 augusti 2016

Forskning - Rätten till hälsa (Folkhälsomyndigheten)

"Transpersoner upplever brist på respekt och ett allmänt dåligt bemötande från hälso- och sjukvården. Det visar en ny rapport från Folkhälsomyndigheten."

Jag undrade om jag ens skulle börja läsa den här rapporten. Yeah I know, it's shit, do I need to get it confirmed? Nå, jag började skumläsa här och där, and, well, med tanke på att jag själv inte deltagit i studien så kan jag numera dra slutsatsen att könsutredningar är bull även för andra än mig, och detta på sätt som är fullkomligt oacceptabla, nämligen att vissa utredare fortfarande ställer krav på att transkvinnor ska vara straighta för att få diagnosen transsexualism. Oh fuck you, fuck you all the way dit pepparn växer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar