tisdag 9 augusti 2016

Profil - Isabella von Weissenberg

Det finns en styrkelyftare som har inspirerat mig mer än alla andra - Isabella von Weissenberg.


Anledningen är egentligen inte särskilt komplicerad - hon skriker jävligt mycket och gör mig taggad som fan på att lyfta. Det är inte helt irrelevant här att hon är kvinna, såklart. Eller svensk, för den delen. Eller i en viktklass som jag tänker att jag skulle vilja tävla i så småningom. Nu finns det dock fler anledningar att vara inspirerad, efter att ha fått en inblick i hennes liv som landslagsatlet och hennes tankar kring det. Verkar som att det är ganska vanligt bland elitatleter att ha lite demoner som man försöker mota bort genom träning. Även detta är inspirerande att höra om, då även jag har en massa demoner inom mig som jag skriker ut.


Av allt detta kan vi dra slutsatsen att jag inspireras av personer som är ganska lika mig själv, fast lite modigare, lite bättre, eller som i det här fallet - mycket bättre.

Bonus bit - Tyngre Radio intervjuar Isabella i ett podcast-avsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar